Асуудлыг өөрөөсөө: Ухамсартай хэрэглэгч болох 10 алхам
Байгаль орчин болоод нийгэмд санаа тавьдаг ёс суртахуунтай худалдан авагч болох эхний алхмууд
Ийм хандлагын ачаар та хувцасныхаа шүүгээг эмхлэн системд оруулж, ирээдүйд төлөвлөөгүй худалдан авалт хийхээс сэргийлнэ. Ингэхдээ улиралд нэг удаа шоппинг жагсаалт гаргаж, тухайн улиралд өмсөх хувцас, аксесуар, чимэглэл гээд бүх хэрэгцээтэй зүйлсээ тунгааж, хооронд нь зохицох байдлаар шинжлэх хэрэгтэй. Үүний ачаар та дараагийн удаа дахиад нэг ээмэг эсвэл ороолт авах хүсэлгүй байх болно.
Заримдаа бид тухайн зүйлийг зайлшгүй эзэмшихийг хүссэндээ биш харин зүгээр л ямар нэгэн худалдан авалт хийхийг хүсэх тохиолдол гардаг. Сэтгэл судлаачид энэ үзэгдлийг shopping-spree хэмээн нэрлэдэг бөгөөд үүнийг сэтгэл зүйн хэрэгцээг хангах хариу үйлдэл гэж үздэг юм. Маргааш нь танд тухайн зүйл огт хэрэггүй, эсвэл бусад хувцастай зохицохгүй мэт санагдаж болзошгүй тул өөртөө бодох хугацаа өгөөрэй.
Ялангуяа масс зах зээлийн дэлгүүрт хөл тавьсны ч хэрэггүй. Тааруухан хийцтэй ээлжит даашинз худалдаж авснаар тухайн үеийн сэтгэл догдлол маргааш л гэхэд алга болно. Үүний оронд тэр мөнгөө Netflix-ийн эрх нээлгэхэд ашигласан нь дээргүй юу?
Чухал хэрэгцээгүй, өмсөхгүй хувцсаа буяны дэлгүүрүүдэд хандивлаж, эсвэл дахин боловсруулах чиглэлээр мэргэшсэн байгууллагуудад өгч болно. Их Британид хийгдсэн нэгэн судалгааны үр дүнд иргэн бүрд ойролцоогоор 57 ширхэг нэг ч удаа өмсөж, хэрэглээгүй зүйл байдаг гэнэ.
Гялалзуур чимэгтэй хувцас гоё харагддаг ч тэдгээр нь хуванцраар хийгдсэн байдаг ба байгалийн задралд оролгүй хэдэн зуун жилийн туршид хаягдал болон үлддэг. Мөн полиэстер материалаар хийгдсэн зүйлс үйлдвэрлэлтийн явцад хорт нэгдлүүд ялгаруулдгийг санаарай. Бусад материалуудын талаар дэлгэрэнгүй мэдэхийг хүсвэл Good on You ба My Ep&L нэртэй аппууд утсандаа татаарай.
Ингэхдээ Мари Кондогийн зөвлөгөөг санаж, "Энэ зүйл надад баяр баясгалан авчирж байна уу?" гэх шалгуурын дагуу хувцаснуудтайгаа салах ёс гүйцэтгээрэй. Танд тэдгээр хэрэггүй хувцсыг зарах, таньдаг хүндээ өгөх, буяны байгууллагад хандивлах, дахин боловсруулах гээд олон сонголт бий.
Мэргэжилтнүүдийн урьдчилан таамаглаж буйгаар дөрвөн жилийн дараа хуучин хувцасны зах зээл 20 сая ам.доллараас 41 сая хүртэл өргөжиж, тэр ч бүү хэл масс зах зээлийг гүйцэх магадлалтай байна. Гэхдээ та секонд-хендийн хувцас өмссөн ч бидний жагсаалтын эхний хоёр дүрмийг мартаж болохгүй шүү.
Тансаг зэрэглэлийн брэндүүд ихэвчлэн бүтээгдэхүүнүүдээ ямар арга ба материалаар үйлдвэрлэдэг болохоо нуулгүй дэлгэдэг том давуу талтай. Тэгээд ч төд удалгүй чанараа алддаг таван ширхэг полиэстэр загвар худалдаж авахын оронд ганц ширхэг сайн чанарын пальто авах нь санхүүгийн хувьд илүү хэмнэлттэй.
Трендүүд нь ерөнхийдөө биднийг улирал бүр шинэ зүйлс худалдаж авахад нөлөөлөх учиртай нэгэн төрлийн маркетингийн арга юм. Харин энэ нь байгаль орчинд ээлтэй, ухамсартай хэрэглээний зарчимтай зөрчилдөж байгааг та ойлгож байгаа биз ээ.
Ухамсартай хэрэглэгч болох гэсэн хүсэлдээ дахин боловсруулсан материалаар хийгдсэн даашинз гэх мэт хэрэгцээгүй зүйлс нэмж худалдаж авсны хэрэггүй. Танд даашинз байгаа шүү дээ. Бидний бэлдсэн жагсаалтын хамгийн гол дүрэм ерөөсөө л хэрэглээгээ багасгахад оршиж байгаа юм.
Төстэй нийтлэлүүд
Buro 24/7-гийн сонголт
Төстэй нийтлэлүүд
Buro 24/7-гийн сонголт